STOP OBEZITĚ

OBEZITA

NEVÁHEJ A ZMĚŇ SVÉ JÍDELNÍ NÁVYKY!

Jez chutnou, pestrou a vyváženou stravu rozdělenou do 5-6 porcí za den
Mezi jídly dodržuj pravidelné intervaly (2-3 hodiny) – předejdeš pocitům hladu, lépe budeš kontrolovat své chutě a předejdeš přejídaní
Nikdy nesmíš hladovět – potom se o to víc dojíš, což je špatně!!
Servíruj si jídlo na menší talíře – pomůže Ti to si zvyknout na menší porce
Pravidelně snídej – nejvíc energie potřebuješ ke startu dne a zmírníš tak večerní “dojídání”
Poslední jídlo dne by mělo být cca 3 hodiny před spaním.
Nevyrážej v noci k ledničce, nikdy nejez u televize, počítače apod. Vždy jez za stolem, udělej si čas, jez v klidu, za příjemné atmosféry, nikoliv ve stresu. Jídlo si vychutnej, řádně ho rozkousej, jez pomalu
Pitný režim je důležitý (vypij 1,5-2 litry tekutin), ale pozor – NE sladké nápoje, ale čisté vody nebo bylinkového čaje – neslazeného cukrem ani medem!!!
Omez příjem tuků, vyhýbej se plnotučnému mléku, šlehačce,smetanovým a ochuceným jogurtům, jez hodně ryby, kuřecí maso, krůtí, libové hovězí. Nesmažte na sádle! Používejte rostlinné oleje – olivový, řepkový.
Konzumuj více zeleniny – nejlépe 500gramů za den
Ovoce – čerstvé 100-200g denně (1-2ks) zařazuj na svačiny. Nejez kompoty a marmelády. Pozor na smoothies!!! Nejsou vhodné!
Sladkosti jez jen výjimečně!
Jídla by měla být vařená, dušená nebo grilovaná, bez přidaného tuku nebo zahušťování. Vyhýbejte se smaženým pokrmům!
POHYB JE NEZBYTNOU SOUČÁSTÍ LÉČBY – NIKDY NA NĚJ NEZAPOMÍNEJ!

Nejtěžší je začít, ale po sportu budeš mít ze sebe skvělý pocit a to za to stojí!
Zvyš svůj denní pohyb – místo jízdy autem nebo autobusem si vem raději kolo nebo běž pěšky, místo výtahu si schody raději vyběhni:)
Výborné je plavání, jízda na kole, na bruslích, procházky v rychlém tempu, běh
Hýbej se nejméně hodinu denně 5 dnů v týdnu
PÁR PRAKTICÝCH RAD A PRAVIDEL

Zkus vypozorovat, co děláš v souvislosti s jídlem špatně, na co máš největší chuť
Pohlídej si, co vlastně jíš, kolik jsi toho snědl, pocit sytosti se dostavuje cca 30min po jídle!!!
Vyhýbej se cukrárnám a fastfoodům, nevymlouvej se sám sobě, že jsou Vánoce, rodinné oslavy, Velikonoce apod…Jen si oddaluješ řešení problému.
Hlídej si denní režim a dostatek spánku. Nejez večer!
Mysli pozitivně! Žádný začátek není jednoduchý, ale všechno jde! Chce to jen chtít!

Užitečné odkazy:

http://www.sdetmiprotiobezite.cz

http://vyzivadeti.cz – Jak naučit dítě lépe jíst

http://www.jakzhubnu.cz/fyzicke-zdravi/deti/deti-a-nadvaha.html

https://www.svet-zdravi.cz/clanky/vyziva-deti-je-co-resit

https://vyzivadeti.cz/zdrava-vyziva/omyly-ve-vyzive-deti/

https://www.vimcojim.cz/catalog.php

https://www.bezhladoveni.cz/kolik-kalorii-spalime-39-nejoblibenejsimi-druhy-cviceni/

Vynikající pomůcka, určitě si ji pořiďte: Kniha Talířky, např na webu:

https://www.stob.cz/cs/talirky-jidelnicek-na-cely-den

Nutné si prostudovat – skvělá inspirace!!

Jídelníčky vhodné pro děti dle věku

https://vyzivadeti.cz/pro-lekare-a-sestry/materialy-ke-stazeni/

Zkuste si pravidelně zapisovat, co dítě snědlo: ke stažení a vytisknutí:

http://vyzivadeti.cz/wp-content/uploads/2013/05/stravovaci-denicek.pdf

Chcete své dítě odměnit a správně se snažíte omezovat sladkosti, abyste předešli obezitě dětí s pozdějšími vážnými zdravotními komplikacemi? Protože na obezitu si zakládáme v dětském věku, tehdy si budujeme správné jídelní návyky, potom už se to s námi „veze“ celý život. Úžasná odměna, která rozjíví kreativitu dětí a velmi je baví je tato! Neváhejte pořídit! Maminky jsou z Nesladkáře naprosto nadšené! Odkaz k objednání najdeme zde: http://www.nesladkar.cz?a_box=h5ycn2z7

dětská ordinace Kláry Šillerové

Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?